زمین سبز 2

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:3

فهرست و توضیحات:

عنوان : اسیلوسکوپ

: ترکیب دو موج در اسیلوسکوپ

اگر دو نیرو در امتدادهای عمود بر هم به جسمی واردمی شوند و هر کدام از آنها یک حرکت نوسانی به جسم بدهند جسم تحت اثر این دو نیرو ، مسیری را طی می کند که شکل آن مسیرها را شکل های لیساژو گویند .

موقعی که پرتو الکترونی از میان صفحه های خازنی عبور می کند تحت اثر میدان الکتریکی دارای حرکت نوسانی خواهد بود و روی صفحه اسیلوسکوپ یک خط مشاهده می شود اکنون اگر به دو خازن دو ولتاژ نوسانی



دریافت‌فایل



  • yrteyyerty ytretegfgd
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه:3

فهرست مطالب

سوره جمعه

۱- امام صادق ( ع ) فرمودند : از جمله وابات بر هر فرد مومن که از پیروان ما باشد آن است که در نماز شب جمعه سوره جمعه را در رکعت اول و سوره سبح اسم ربک الاعلی را در رکعت دوم بخواند و در رکعت اول نماز ظهر جمعه سوره جمعه و در رکعت دوم سوره ی منافقین را بخواند / پس اگر چنین کند گویی عملی چون عمل رسول خدا ( ص ) انجام داده و ثواب و پاداشش بر خداوند بهشت است .

۲- نبی اکرم ( ص ) فرمودند : کسی که سوره جمعه را بخواند به تعداد کسانی که در نماز جمعه شرکت کرده و یا نکرده اند در شهرهای مسلمین ده حسنه داده خواهد شد .

هر که صبح و شام سوره جمعه را بخواند از وسوسه ی شیطان لعین رجیم ایمن گردد .

نماز جماعت و نماز جمعه

در اینجا برخی خصوصیات نماز جماعت و نماز جمعه را ذکرمی&rlm کنم.می&rlm دانیم نماز جماعت در اسلام سنت&rlm بسیار مؤکدی است ولی&rlm مستحب است نه واجب،مگر اینکه به شکل اعراض از جماعت&rlm باشدیعنی کسی به هیچ شکلی در هیچ جماعتی شرکت نکند که این کارش&rlm حرام است و اگر زمانی باشد که حکومت،حکومت اسلامی باشد چنین&rlm فردی را مجبور به شرکت در جماعت می&rlm کنند.پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حتی&rlm قصد کردند که خانه کسانی را که اعراض از جماعت داشتند خراب کنند

فرمودند:شرکت نکردن به طور مطلق در جماعت مسلمین نوعی نفاق&rlm است.به هر حال مساله نماز جماعت&rlm یکی از خصوصیاتش این است که&rlm فی حد ذاته مستحب است.

خصوصیت دیگر نماز جماعت این است که نماز جماعت را به&rlm صورت متعدد هم می&rlm شود اقامه کرد یعنی در یک شهر،مسجد هر محلی&rlm و مسجد جامع شهر هر کدام می&rlm توانند نماز جماعت مستقلی داشته باشند.



دریافت‌فایل



  • yrteyyerty ytretegfgd
  • ۰
  • ۰
دانلود

ساختار نظام آموزشی

در ساختار نظام آموزشی کشور هند تمرکز عمده بر بعد وسیع ارائه خدمات آموزشی و اهمیت ساختار، سازماندهی و ارتقاء آن استوار می باشد. بعلاوه، ساختار سیستم آموزشی کشور هندوستان بر رشد آموزشی مناطق مختلف کشور و برقراری رقابتهای آموزشی میان این مناطق تأکید دارد. در حال حاضر، تعداد 888 نهاد آموزشی در کشور هندوستان فعالیت دارد که به ثبت نام از 179 میلیون دانش آموز مبادرت می نمایند. سیستم آموزش ابتدایی در هندوستان از دومین رتبة جهانی برخوردار است. این سیستم آموزشی از 4/149 میلیون کودک 6 تا 14 ساله و 9/2 میلیون آموزگار، متشکل می گردد. لازم به ذکر است که نرخ مذکور به 82 درصد از کل کودکانی است که در این گروه سنی قرار دارند مشتمل می گردد. پس از استقلال هند طی سال 1947 سیاستمداران ,مسئولان و صاحب نظران آموزش و پرورش کشور تلاشهای فراوانی در جهت ارائه الگوی مشترک ساختار آموزشی پذیرش کلیه ایالت عمل آورند. طی سال 1966 کمیسیون آموزش و پرورش هند مبادرت به انتشار ساختار آموزشی طرح سیستم (2+10) نمود. سیستم مذکور پس از بازنگری و جرح و تعدیل طی سالهای 1986 و 1992 به عنوان خط مشی جدید نظام آموزشی ملی به تصویب رسید در حال حاضر کلیه ایالت های کشور از آن پیروی می نمایند. نکته قابل تامل در فرایند تصویب طرح مذکور طول مدت بررسی آن است که مدت زمان سه دهه از زمان طرح اولیه آن تا جرح و تعدیل و تصویب و اجرای فراگیر و نهایی آن به طول انجامید است که خود نشان دهنده بر طرف نمودن احتمالی نواقص و نارسایی های طرح اولیه می باشد. بر اساس الگوی قید شده در فوق نظام آموزش پیش دانشگاهی کشور هند خود از دو دوره آموزش ابتدایی و متوسطه متشکل می گردد. با وجودی که ساختار آموزشی کشور هند بر (سیستم 2+10) استوار می باشد. با این حال در میان ایالات مختلف در خصوص تعداد مدارس ابتدایی و متوسطه، شرایط سنی پذیرش در مدارس متوسط، آزمون های عمومی، آموزش هندی و انگلیسی، تعداد ساعات و جلسات درسی، مدت تعطیلات، میزان دستمزدها، آموزش پایه و &hellip تفاوت عمده ای وجود دارد. آموزش در کشور هند، از سن پنج سالگی آغاز شده و از سه مرحله ابتدایی، متوسطه و عالی (دو دوره 5 ساله ابتدایی و متوسطه و یک دوره 2 ساله تکمیلی) متشکل می گردد. در مجموع، دوره تحصیلات ابتدایی و متوسطه 12 سال به طول می انجامد.

این مقاله در 68 صفحه به طور دقیق نظام آموزشی هند را توضیح داده است .



دریافت‌فایل



  • yrteyyerty ytretegfgd